А то, что я Райнхардом 20к натанковал это как-бы не интересно
Да, сложно было скилово стоять лицом к врагам, зажав правую кнопку мыши

Лучший момент боя (озвучивает как "Лучший игрок матча", определиться бы уже) немного удручает, ибо в 90% случаях показывают какой-нибудь ульт Жнеца или удачный пулемет Бастиона. А то, что я Райнхардом 20к натанковал это как-бы не интересно, или же убер-хил / БР от Ангела. Видел случаи, когда Райнхард своим чарджем тикающую меху Дивы быстро оттащил на безопасное расстояние от своей группы, своей жертвой спас всю команду возможно от поражения.
Хрен знает, если честно, как работает лучший момент. Мне как-то раз показали мою ульту Мей, а не последовавшую за ней ульту Маккри.
Они
объясняли, как работает
To that end, we will now be capturing different types of gameplay during a match—based on four new categories—and then comparing those moments against each other to find the best Play of the Game for that round of play. The new Play of the Game categories available in this patch are as follows:
High Score: This category is intended to feature large multikills and quick killstreaks. The larger the multikill, the quicker the kill streak, and the closer one is to an objective will all increase a player’s “High Score” score. (Note: This is the category under which all existing Plays of the Game would fall.)
Lifesaver: This category is intended to feature situations where one player is able to save another player (or players) from imminent death. For example: If a Reinhardt has an enemy pinned, and that enemy’s teammate stuns or kills the Reinhardt, the teammate would be awarded a large amount of “Lifesaver” score.
Sharpshooter: This category is intended to feature difficult or skillful kills. For this category, the game will be looking at factors like movement speed, the distance at which the attack occurred, whether or not the attack was a headshot, and if the victim of the attack was in the air at the time, etc. Each of these variables will increase a player’s “Sharpshooter” score.
Shutdown: This category is intended to feature moments in which one player kills another player (or players) right as they were about to do something particularly impactful. An example of this would be if a Widowmaker snipes a Lúcio in the middle casting Sound Barrier for his team. In this instance, the game will predict how impactful that Sound Barrier would have been and then award the Widowmaker player an appropriate “Shutdown” score in return.
The player who has the highest score in any one of these four categories at the end of the match will receive the Play of the Game. If the winning Play of the Game category is Lifesaver, Sharpshooter, or Shutdown then the category name will be called out during the highlight intro. If the winning category is High Score, however, no callout will be provided.
Вкратце, начисляются очки по четырем категориям:
- Общий счет (разные стрики, мультикилы)
- Спасение команды (как пример приводят, что ты в ответ станишь или добиваешь Рейнхарда, который застанил твоего союзника)
- За меткость (очки увеличиваются за дальность выстрелов, за хедшоты, за нахождение цели в полете и т.п.)
- Предотвращение использования важных способностей (в основном, ульты) противником (как пример, вдова снимает вражеского Лусио, когда тот собирается сдать ульту, сейвящую на команду, причем оценивается даже то, насколько ульта была бы эффективной)
По итогам выбирается игрок с максимальным счетом среди всех категорий, который и попадает в Play of the Game. Если максимальный счет в какой-то кроме первой категории, то дополнительно еще приписывается ее название (например, по третьей категории - "Sharpshooter", в русской локализации не знаю, как перевели, что-то типа "Снайпер" или "Меткий стрелок").
Конкретные коэффициенты для расчета этого рейтинга разумеется известны только Близам.