We decided to dig into all of the dots and found they worked pretty inconsistently. (Consistency isn't always critical because it does lead to a certain amount of homogeneity, but too little consistency can just be confusing too.) We made a pass at all of the class dots and made them snapshot crit chance. This will have implications in any simulations out there.
However, this has some implications on the Unerring Vision of Lei Shen trinket. We’re tentatively fine with the idea of you seeing that proc go off, and reapplying DoTs which crit for their whole duration, in most cases. There’s a couple cases where those periodic crits cause other effects, which end up being very powerful. For example, a Balance Druid can now apply Moonfire and Sunfire, and pretty much chain instant Starsurges for 15 sec, many of which are extending that Moonfire and Sunfire, probably out to 20-25 sec. That’s extremely strong, but we’re going to try leaving it alone for now.
очень вольный перевод:
порывшись в механике дот разных классов мы обнаружили что они работают по разному. теперь все доты будут работать одинаково и использовать снапшот крита (напомню что крит у совы обрабатывался в момент каждого тика).
однако это вызывает особые последствия при использовании тринки "Unerring Vision" с лей шена (напомню что эта тринка дает на 4 сек 100% критшанс). предварительно нам нравится идея что вы будете отслеживать появление прока, обновлять доты за время его действия и получать критовые тики на всю длительность дот. в некоторых случаях от критических тиков срабатывают другие способности, что в конечном итоге приводит к очень мощному эффекту. например, совы смогут повешать мунфайр и санфайр и получить чейн прок старсурджа на 15 сек, которые в свою очередь могут продлить действие дот до 20-25 сек. это очень круто, но пока что мы попробуем не трогать данную ситуацию.