На видео убийство с багом. Медведь мог в кошаке под инвизом подобраться к боссу и если станил его, лужа не кастовалась. Уже пофиксали, так что на видео можете не смотреть
Пока одно интересно, а есть где-то задокументированное свидетельство прохождения танковского челенджа без бага?
Есть видео от вара
https://www.youtube.com/watch?v=FZzAm-lFj44
Но там такое дело в какойто момент у него очнулся Велен и начал спамить в инквизитора смайты по 1.5 ляма и собственно инквизитора задпсил именно он. Есть мнение что танковый челлендж адово багует.
Интересно. Но вообще логично было бы, что танк просто должен выживать как лютый, пока кто-то убивает босса.
На ММО-champ-е наткнулся на интересный совет, который они свистнули с реддита:
"Standing near the boss is not required to win."
Только вот не понял что подразумевается. Либо не надо стоять рядом, потому что дамажить должен кто-то другой, либо подразумевается, что хит-бокс у босса конский и его можно бить не попадая в лужу.
Нипоняяяятно

У меня за протопала просто катастрофически не хватало себя на всё: босс кастует высасывание, войд-зона не дает подойти в мили, адды одолевают Велена, если концентрироваться на боссе. Станы заканчиваются и привет.
Насколько я понял, как раз высасывание надо сбивать по КД в 20 сек.
Советы с чампа:
INQUISITOR VARISS
Moves slowly
Can be stunned, dazed, and interrupted
Abilities:
- Mind Rend. 4 sec cast. 30 yd range. ~2 million Shadow Damage. Interruptable. Boss chain casts this when doing nothing else. Will not cast if you are out of range.
- Drain Life. 3 sec cast, then channels. Massive leech from target. 20 sec CD. Interruptable.
- Aura of Decay. Aura around boss that applies stacking max health reduction debuff.
Adds:
- Eyes: Cast Inquisitive Stare. Draws an obvious squiggly line towards you (like first boss in Vault of the Wardens.) Face it when it goes off or be knocked back.
- Arcane Minions: Spawn in a pack of four or five. Move fast. Do melee damage enhanced by a stacking debuff called "Psytalons" that amplifies Arcane damage taken. Also have a channeled AoE, Nether Storm, that deals damage around them (stacks per minion). They cast it right after Velen's stun wears off.
- Fel Infernal: Fel Resonation: Aura that radiates fire (like the big infernals in Felsoul Hold) and drains 5% of Infernal health per second. After 20 seconds they respawn. Also casts a shockwave ability called Smash that has a very big knockback.
Friendlies:
- Prophet Velen: Spawns circles of healing that will heal you and stun all enemies for 10 seconds (Holy Ward). Not sure of the CD, but feels like 45 sec.
Strategy Observations:
- Mind Rend must be mitigated, not interrupted. It casts too often, nobody has that many interrupts (you will use one every 20 sec on Drain Life), and standing near the boss kills you. If you don't have enough gear to mitigate Mind Rend, you cannot pass this encounter.
- Standing near the boss is not required to win. Standing near the boss will kill you because of Aura of Decay.
- Drain Life should be interrupted. Boss heals are always bad, and a 20 sec CD means all classes have interrupts available.