Седня на ммо много отличной инфы про чуму.
1. Anything that applies either disease, including icy touch, howling blast, plague strike, outbreak, and unholy blight ticks, will, if necrotic plague is already active, instead add 1 stack to affected targets, and not affect the duration.
Correct.
2. Festering strike's 6 second extension will not change current stacks, but is the only thing that will add on duration to an existing stack, allowing for an additional 3 ticks at max strength per festering strike.
Correct.
3. Pestilence spreads necrotic plague from a target that has it to targets that don't have it. Pestilence has no effect on targets that already have it, neither changing duration nor stacks.
If you have Scent of Blood, it will effectively recast each disease that they have (refreshing/extending BP/FF, and adding a stack to NP). If you don't have Scent of Blood, it will find the longest duration one of each type, and clone that copy to the other targets, replacing their current debuff (and yes, that applies to NP, even).
4. When necrotic plague jumps on it's own, it jumps with it's existing stack size and duration. This allows it to naturally spread to 2^n targets, where N is the number of ticks. (1, 2, 4, 8. 16, 32)
Correct.
When necrotic plague jumps on the last tick, does that tick spread?
No.
Unholy seems to be able to maintain a permanent 15 stack with festering strike, which spreads to all adds as a 15 stack, and whenever it falls off an add, another add spreads it back to said add. It doesn't seem to want to jump to a target that already has it, so how does the following case work?
T=0, duration on target 1 is 30 seconds, and 2 seconds on target 2. Tick happens, no open targets, no jumping occurs.
T=2, duration on target 1 is 28 seconds, and 0 seconds on target 2. Tick happens on both, Does the disease jump to target 2, or is there a 2 second delay before it can jump, having a tick be missed?
Disease jumps just as the last tick happens, so there's no break in tick periods.
1. Все, что вешает обычные дизизы вешает и чуму, если чума уже висит, то добавляет стак(но длительность не продлевает). тики анхоли блайта добавляют по стаку.
2. фестеринг продлевает чуму, но стаков не добавляет. Соответственно за 6 сек продления еще три тика.
3. Если у вас есть
сент оф блад(вы блад дк), то мор рефрешит все обычные дизизы и добавляет стак чуме. Если сент оф блада нет, то мор находит самые долгие болезни в радиусе и копирует их на все цели, (и да это относится и к новой чуме,) (
то есть можно сразу развесить долгую чуму с 15 стаками на всех в анхоли - прим. перевод.)
4. Чума может распространятся в след образом. 1-2-4-8-16-32. Чума прыгает с текущим стаком.
5. Если чума прыгает на последнем тике, то дамаг этого тика не распространяется на след. цель.
6. Если на одном таргете чума завершается, а на другом рядом она еще есть, то первый таргет получит новую чуму в тот же тик, когда она завершиласть, простоев между прыжками нет.