WORLD OF WARCRAFT

Тема: Разработчики Overwatch 2 поделились свежими результатами работы инициативы «Defense Matrix»  (Прочитано 1024 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Wishko

  • noob-club.ru
  • Легенда
  • *
  • Сообщений: 52300



На официальном сайте Overwatch 2 опубликована заметка, в которой разработчики в очередной раз, теперь уже в преддверии запуска 7 сезона, поделились некоторыми новыми результатами действия своей инициативы "Defense Matrix", направленной на улучшение атмосферы в игре как в плане взаимодействия игроков друг с другом, так и искоренения читеров, вредителей и иных нечестных пользователей.:cut: Самые примечательные моменты:
  • Разработчики понимают, что иногда игроки покидают матчи без злого умысла, например из-за технических неполадок или каких-то событий в реальном мире, но это всегда несет неприятные впечатления для всех участников матчей, особенно для рейтинговых. Поэтому они не принимают мер к тем, кто покинул всего несколько матчей и не делал этого намеренно, стараясь испортить игру для другим. А к тем, кто занимается намеренным вредительством, принимаются определенные меры.
  • Ранее, если игрок покидал как минимум 6 матчей за последние 12 игр, то на него накладывался 75% штраф к опыту "Боевого пропуска", но, как показала практика, этого оказалось мало. Поэтому, начиная с 7 сезона, они введут блокировку очереди для большинства режимов: если игрок покинул хотя бы 4 матча за последние 20 игр, то перед началом поиска каждого следующего матча ему придется пережидать 10-минутную паузу, а если он и дальше продолжит покидать игры, то этот срок может увеличиться вплоть до 30 минут. В соревновательном режиме останется 15-минутная блокировка, которая при повтора может вести к полному закрытию доступа к нему.
  • Для новичков текстовый и голосовой чаты теперь будут отключены по стандарту и они смогут присоединяться к ним по желанию. Такие способы общения не особо важны для большинства игроков, особенно с вводом колеса сигналов, так что в них нет особой нужды.
  • Разработчики поблагодарили игроков за жалобы на грубиянов и нарушителей.
  • Авторы игры отметили, что все жалобы на одного игрока в одном и том же матче считаются за одну (в счетчик идут лишь жалобы из разных матчей), поэтому группа друзей или все девять участников матча не могут намеренно навредить этому игроку. Также они отмечают, что функция "Избегать игрока" не влияет на систему жалоб и только лишь не сводит двух таких игроков в один матч, а функция "Заблокировать" полностью блокирует все варианты общения на уровне Battle.net, но игроки все равно могут попадаться друг с другом в одном матче.
Defense Matrix – Deterring Leavers in Overwatch 2

Welcome to another edition of the Defense Matrix, where we update you on our efforts to deter cheating and disruptive behavior in Overwatch 2. Last time, we talked about filtering out and actioning those who use inappropriate text and voice chat, keeping custom games friendly for all players, combating cheat software, and stopping those who take advantage of cheating. As we roll into Season 7, we’ll be focusing on the disruptive behavior of leaving games, along with encouraging the use of effective communication systems like the Ping feature. So, mech up, and let’s get right into it.

Understanding the Impact of Leavers

In every Overwatch PvP game mode, we hope you enjoy the experience without worrying about others playing with you. However, when a teammate leaves during the match, the fun for everyone involved is impacted.

Outside of Competitive Play, we strive to reasonably accommodate anyone who needs to exit a match for reasons outside their control. We certainly don’t want you to stay if you are uncomfortable with a disruptive teammate or opponent (please be sure to report that disruptive player). Or perhaps you may have to attend to things away from the computer at a moment’s notice (hi, new parents). Maybe you encounter technical issues, in which case we encourage you to stick to casual game modes while troubleshooting to avoid disruptive actions if you disconnect. You may often need to pull away from your current game because a group request from your friends just came in. Leaving on such occasions is generally okay because you will not likely disrupt the next match you queue for.

The problem comes when someone actively chooses to leave just to be disruptive and immediately queues for another game. When your team is down a teammate, it can feel like every team fight is lost before it starts. We backfill the missing player quickly in most causal game modes like Quick Play. However, the newly added teammate has to start fresh with no Ultimate charge, which can lead to an unsatisfactory experience. This is why we want to discourage players from repeatedly leaving games, especially with the intention to disrupt the experience of others.

Introducing Queue Restrictions for Leaving Games

Previously, if a player left too many games (more than five of your last twenty played), we would apply a 75% penalty to their Battle Pass XP gained for that match. Still, we found this wasn’t enough to deter deliberate leavers, and other players who had to leave unintentionally were still being impacted negatively.

Starting in Season 7, we’re introducing a queue suspension for most game matchmaking queues. If you leave four of your last 20 games played, you will be placed on a 10-minute suspension from queuing for any game mode that grants progression progress. If you continue to leave games, your suspension could increase to 30 minutes between queues. We feel this is a balanced approach because it doesn’t directly affect those who are pulled away from the game—allowing them time before queueing again—while also making it tougher for those who deliberately leave to ruin the experience for others.

The penalties for Competitive Play remain the same, starting with a 15-minute suspension if you leave and do not complete a game. This penalty increases with every leaver violation and can result in a suspension from Competitive Play for the rest of the season if you leave too many games.

Focusing on Positive Communication

In our last Defense Matrix update, we discussed ways to promote positive communication and discourage disruptive behavior with changes to our Text Filter settings. Later in Season 7, we’re taking another small step toward improvement with our ping system. Notably, our ping system and communication wheel provide instant shot calls that any player can easily see and hear regardless of their language.

Because the need for text and voice chat is not as critical for most players outside of high-competitive ranks, we will be changing the defaults for both text and voice chat. Text chat will now be set to off by default (previously set to on) for new players in both Team and Match channels. Voice chat will now be set to on (previously set to auto-join) for new players. Those who prefer to communicate through these channels will need to decide to turn them on. We hope this will lead to more effective communication through the ping system while reducing the chance of encountering disruptive communication in the game.

Thank You for Reporting!

We want to take a moment to thank you for continuing to report. We are seeing more and more of you showing the report notifications you receive when logging into the game! Remember, reporting helps us stop disruptive players and identify new and changing behaviors in our online community. As you continue to report, we want to debunk a few misconceptions, and explain why reporting matters and work to take action on those disrupting the experience for other players.

The effectiveness of a report is based on each match in which the disruptive player is reported. This means the report's impact is the same whether just one or up to nine other players make a report. Players are not likely to be actioned if a group of friends collectively report them unless the reported player is being disruptive across multiple matches and getting reported by different players. Asking other players in chat channels to report a specific player doesn’t help and can make a match experience worse for everyone.

Another misconception is when to use the Avoid as Teammate option in the social menu. Avoid as Teammate is a versatile tool to help you control and shape your experience. When someone uses the Avoid as Teammate option, that does not affect the player who is avoided in terms of actioning for disruptive play. 

The Block function is a Battle.net-wide feature that helps you prevent communication from another player who may be harassing you but doesn’t stop you from being put into another match with that player. Remember to use the Avoid as Teammate tool if you feel uncomfortable around another player.

Whenever you see someone being disruptive, please report them! It really helps us out by allowing us to take action more quickly against players that could be ruining the experience for others. Be sure to review our In-Game Code of Conduct as a handy guide to whether you should report a player or not. Thank you for your help to keep our community a positive one![Источник]
« Последнее редактирование: 09 Октября, 2023, 23:09:33 by Wishko »

RastaxD

  • Старожил
  • ***
  • Сообщений: 1055
Народ повально ливает на старте их нового сраного режима, а они хотят заставить играть в это говно. Квик плей потерял смысл.

Exp.Lain

  • Новичок
  • *
  • Сообщений: 72
Народ повально ливает на старте их нового сраного режима, а они хотят заставить играть в это говно. Квик плей потерял смысл.
Да не плакай пожалуйста. Прям вот все повально валят? Это твое по ходу личное мнение.

GeorgeRoNSky

  • Старожил
  • ***
  • Сообщений: 1104
  • Очень удивлён.
Я, кстати, хочу сказать, что перед тем как удалить игру, последний матч в который я играл, начался с провального первого раунда, когда вражеская команда в сумме сделала чуть больше 50 фрагов на всех, а наша - НОЛЬ (то есть доходило до того что игроки заходили на точку под ультами хилов, скакали там, стреляли, но как только ульты заканчивались, они буквально в течение 2 секунд умирали ВСЕ).

Я реально все эти годы стойко держался, терпел все приключения, которые нам преподносил баланс, и тупые матчи, когда нас избивали как детей, и тупые матчи против пьяных инвалидов на всю голову, которых мы запирали на респе.

Но тогда что-то щёлкнуло внутри, и я тупо впервые за все те тысячи часов, осознанно ливнул из матча, и удалил игру. Не жалею не секунды.

Судя по тому, что происходит у моего бро, который продолжает в неё играть - с балансом там становится всё хуже и хуже. Он лично мне показывал игру, где одна команда изнасиловала другую, и в открытых профилях одной команды были сплошь серебро-золото 3-5 с наигранными 20 часами, а в другой - вплоть до алмаза и под 5000 часов (на разных классах, разумеется. Но если человек наиграл на ДДшниках 5000 часов и дошёл до алмаза, а хил у него на золоте-5, то наверное это не то же самое что хил на золоте-5 у соперников который наиграл 20 часов а его результат - это лучший за всю его историю игры. Баланс считает - что одно и то же. И главное - такое ощущение что 20-часовых спецом кидает в одну команду, а тех у кого 5000+ в другую...).

Более того, бро говорит, что попал в лузстрик из таких вот игр, и с платины-1 уехал на золото-4, и сейчас там, говорит, можно играть одной пяткой, поглядывая на втором мониторе стримы... пошли подряд победы всухую, где даже париться не надо.
...но несмотря на то, что жизнь приносит много страха и боли, она остаётся единственным местом, где можно нормально поесть ©.

 

закрыть