The normalized weapon damage for instant attacks is:
normalized_damage = base_weapon_damage + (X * Attack Power / 14)
where X is:
1.7 for daggers
2.4 for other one-handed weapons
3.3 for two-handed weapons
2.8 for ranged weapons (после 4.0.1 патча 3.0)
weapon speed for non-normalized attacks (see below)
Это всем известная форумула, которая появилась еще в классике, обьясняющая как расчитывает урон при нормализации.
Ghostcrawler has since confirmed that was not deliberate! Normalization was accidentally removed and they will be making a change to normalize our shots — all shots except Scatter Shot will be normalized.
He also confirmed, by the way, that the tooltip formulas are indeed incorrect for many of the hunter shots. The reason is that they’re constantly tweaking some of those coefficients, so what’s on the server isn’t the same as what’s on the client tooltip. Sadly the actual tooltips wont be correctly updated until the Cataclysm launch patch, he thought."
I'm currently using normal fal'inrush over heroic zods due to weapon speed.
Even the 264 slow ranged pvp weapons are beating out the 277 zods.
Will the change be added during 4.0.3 or will it be fixed in coming weeks or perhaps it was already changed?
Это пост Госткраба в 4.0.1 патче (тогда, сразу после выхода препатча, у них слетела нормализация с Стеди шота (на других абилах её не было) и были довольно забавные ситуации когда люди имевшие Зод гер 277, с 2.8 скоросью, ходили с всяким гавном вроде Фалинраша нормал 271 или вообще Копьестрелом/пвп пушкой 264, у которых скорость были 3.0 и за счет этого эти стволы были лучше на 500-1000 дпс. Возмущению игроков не было предела, но как выяснилось Краб вообще не в курсах был что у хантов нормализация слетела. И довольно быстро её прикрутили обратно на все абилы (кроме скатера), что вобщем то абсолютно правильно).
Поэтому сейчас скорость имеет крайне незначительную роль и влияет ( и то слабо) только на Мятежную стрелу.