На прошлой неделе пользователи The Burning Crusade Classic с игровых миров Северной Америки и Океании обнаружили, что теперь могут встречаться друг с другом на полях боя и аренах, однако в этом случае сильно страдает качество соединения и возникают серьезные задержки, поскольку между регионами большое расстояние.
Как выяснилось немного позднее, разработчики объединили боевые группы миров этих регионов в преддверии выхода дополнения, чтобы улучшить ситуацию с PvP для игроков из Океании, сократив для них время ожидания в очереди, улучшив подбор противников и упростив получение сезонных наград.
Несмотря на позитивные мотивы, сообщество в целом осталось недовольно этими изменениями, поскольку большие задержки вредят самому игровому процессу в PvP, усложняя и делая его менее приятным. Изучив пожелания игроков, разработчики согласились с вескими доводами и решили отменить данное изменение во время технического обслуживания на этой неделе, а для решения проблем с PvP подыскать какие-то иные варианты.
Oceanic Realms Broken - Merged with US Battlegroup (Lag)Hello. I just want to acknowledge that this was a deliberate step taken to prepare for PvP in the Burning Crusade Classic.
As a result, we expect to see:
- Better PvP queue times for players on Oceanic realms.
- Better Arena matchmaking for Oceanic players.
- A much higher likelihood of Oceanic players being able to meaningfully compete for end-of-season rewards.
On that last point, remember that all of the realms in the Americas and Oceania are part of the same region, and Arena season rewards are region-wide. We don’t want to see Oceanic players prevented from earning rewards because they aren’t being matched up against the vast majority of the region.
[Источник] Oceanic Realm Connections for PvP Matchmaking in WoW ClassicYesterday, we opened up region-wide PvP matchmaking for Oceanic players, to ensure that all players in this region who compete for rewards actually play against one another. Following that update, however, we heard loud and clear from players who know how it feels to play on distant servers. High latency is not worth the upsides of potentially smoother matchmaking.
With weekly maintenance on Tuesday, June 1 (10:00 p.m. AWST, Midnight AEST, 2:00 a.m. June 2 NZDT), we will revert this change.
We’re committed to providing a responsive, enjoyable game to players in every part of the world, and we will pay careful attention to PvP on Oceanic realms over the first few weeks of the first season of Arena play. We’re looking for ways to improve matchmaking and players’ ability to rank up without introducing unbearable lag.
We don’t want to permanently implement a region-wide rewards system where some of the players never play against the others. We’ll have an update on that for you in the weeks to come.
Thank you very much!
[Источник]