Мне бы ещё хотелось узнать что такое "Скользящие удары" и как с ними бороться у меня соотношение в % атак ближнего боя и крит атак ближнего боя автоматического режима почти равен.
приблизительно так - автоатака;
скользящих 88-27%
попаданий 110-33.6%
крит 112-34.3%
промахов 17-5.2%
не авто атакой а пособностями;
скользящих 0
попаданий 246-58.6%
крит 174-41.4%
промахов 0
итог : 3200 дпс
это я тестил по манекену боса с продолжительностью 636 секунд
у меня мб мало пробивания брони?
я ещё по кд юзаю макрос:
/castsequence Жажда смерти, Безрассудство;
/use Знак превосходства
/use Кровавое неистовство(Расовая)
Со скользящими ничего не поделаешь, кроме как минимизировать кол-во автоатак. На манекене не выйдет, но в рейде, если есть входящий урон (аура, аое и тд.), кнопку героика можно не отпускать.
Glancing blows are combat events that can occur when fighting a mob of equal or higher level.
These occur only on white damage and result in the attack having its damage reduced in proportion to the difference between the attacker's weapon skill (capped at the attacker's level * 5), and the target's defense skill.
At current Glancing blows occur at about 20% of the time versus mobs that are above your level. These attacks only do 70% of their normal damage versus a mob that is 3 levels above you. (10% per mob level). Bosses are counted as "your level+3".
Against mobs with defense roughly equal to or higher than your Attack Rating (i.e. your weapon skill), you will have a chance to land a glancing blow instead of a normal hit. A glancing blow only occurs on white melee damage and does less damage than a normal blow. If the attacker's weapon skill is less than his level * 5, the damage reduction will be proportional to the difference between the attacker's weapon skill and the target's defense.