WORLD OF WARCRAFT

Тема: Директор Overwatch 2 рассказал о расширении панели с информацией о героях в игре  (Прочитано 427 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Wishko

  • noob-club.ru
  • Легенда
  • *
  • Сообщений: 53926



В свежей статье из серии "Взгляд директора" директор Overwatch 2 Аарон Келлер рассказал о некоторых новых инструментах и расширенных возможностях получения разнообразных данных о героях и их возможностях, что в скором времени появятся в игре и за ее пределами.:cut:
  • Согласно данным голосования за поля боя, игроки выше "Мастера 5" предпочитают играть на полях боя режимов "Контроль точки", "Точка возгорания" и "Натиск", а игроки ниже этого ранга любят "Гибрид", "Сопровождение" и "Контроль точки". Это влияет на то, какие поля боя чаще попадаются (или наоборот не попадаются) игрокам.
  • Время после ввода больших новинок, пока игроки еще не освоились с ними и не определили наиболее эффективные способы игры, зовется "Периодом открытий". Это довольно увлекательное время, ведь игроки чаще экспериментируют, пробуют новые вещи и удивляют разработчиков своей фантазией. У каждого игрока свой период открытий, но некоторые просто следуют советам от других, что приуменьшает удовольствие от игры.
  • В скором времени на официальном сайте появится раздел "Статистика героев", в котором будет представлена официальная информация о частоте побед/поражений, частоте выбора и многих других интересных и важных моментах касательно героев для любителей данных и анализа.
  • Также в 18 сезоне в игре появится расширенная панель информации, с помощью которой можно будет узнать самые разные показатели героев, например, точный урон при попадании в голову "Стрелы бури" Хандзо или расстояние снижения урона оружия Кэссиди. Подробнее о новинке расскажут в будущем обзоре.
Примеры иллюстраций можно отыскать в статье ниже.

Director’s Take: The More You Know

Hey everyone! I’m back with another philosophically-flavored Director’s Take that tackles an important set of goals we’re trying to accomplish on the Overwatch team: more transparency, more information, and more power to you.

Map Voting data is an excellent example of these goals in action. We regularly hear from more vocal players about their personal experiences, which can then lead other players to believe that's the reality for everyone. At Competitive ranks above Masters 5, Control is the most popular map mode, followed by Flashpoint and Push. But when you look at ranks below Masters 5—where most players (statistically) spend their time—Hybrid is the most-played mode and Flashpoint is the least-selected mode.


So, if you’re in Silver and convinced you’re always playing Hybrid maps and your friend is in Masters, convinced they rarely see Hybrid maps, you’d both be correct based on the reality built by your personal Overwatch environment. That environment creates a reality around you that’s entirely factual, at least from where you’re standing.

This is something we often consider when implementing improvements and changes to Overwatch.  Some changes, like balance tuning, might feel odd if you aren’t in the rank threshold we are targeting with a specific adjustment. With that in mind, we’ve been thinking about what we can do to broaden your perspective.

Learning And Discovery

I might be aging myself here, but do you remember when all the answers to a brand-new video game weren’t instantly accessible? When I used to go to local fighting game tournaments, and someone whipped out a new combo, we’d all learn it in real time, as a community, and add it to our repertoire.

Things have changed over the years, but as designers we still like to chase that experience through deep discovery windows. Think of discovery windows as the amount of time it takes players to “figure out” the best ways to handle big changes, like new Perks or new Heroes. It's that time where everyone is learning together and things aren't min-maxed yet. Things can feel a little messy, but that's part of what makes discovery windows special. The discovery window is my personal favorite time in games: everyone throws theories and ideas at the wall to see what sticks and experimentation leads to innovation that can even surprise (and inspire!) our team.

Social media can be a double-edged sword when it comes to discovery windows. Nothing brings a community together more than working through the same “puzzle” and trying new strategies with friends and teammates, so the conversation after an impactful update is always amazing to see. On the other hand, there always seems to be a race to “crack the code” of a new patch, and many people market their solution as the best option.

This isn’t necessarily a bad thing: it’s reasonable for people to seriously consider what they’re playing and how to maximize their success. But there’s an innate risk of cutting your own discovery window—and the joy of that process—when you simply accept answers handed to you instead of seeking your own solutions.

When information is available to everyone equally, the opportunity to make your own judgements is also distributed equally. 

Armed With Truth

Offering you more real-time information about Overwatch may risk cutting that discovery window on our end, but our team is willing to take that risk in hopes that providing more visibility leads to a deeper understanding of what we do and why we do it. Is there a way to do that by making the discovery window easier to navigate?

We think so. An upcoming website we’ve been working on with the Battle.net team—called Hero Stats—will also offer information many of you have been fiending for. Win rates, pick rates, and other deep dive data will soon be available for everyone to analyze, and we can’t wait to see what the community does with all those beautiful numbers. Here’s a sneak peek from the team with placeholder (not real) data!


Data displayed is not actual game data and for demonstrative purposes only.

In addition to being able to source data online, we’re also keen on giving you more information inside Overwatch. We don’t want to give too many Season 18 spoilers away, but one feature we think you’ll be really excited about is the Advanced Info Panel. Ever wondered about the falloff range of Cassidy’s weapon, or the exact amount of headshot damage Hanzo’s Storm Bow does? You’ll soon be able to find that out without leaving the game client.  Our next Developer Update will have all the details.

As a bonus, seeing the same concrete data our development team uses may help you better understand balance changes and tuning that might not directly apply to your personal Overwatch environment. Remember, data isn’t the only thing we base balance changes on (that’d be a combination of intuition, feedback, and data), but this should help to understand what the data looks like when those decisions are made.

Our goal is to keep Overwatch approachable and easy to pick up for new players, but that doesn’t mean those who crave more complex information can’t have that option. The team and I believe that you're better off having the information put in front of you, so you can choose how you want to use it to broaden your perspectives, increase your personal knowledge, and level up your own Overwatch experience.

Thanks for reading! Good game and remember to endorse your tanks.[Источник]
« Последнее редактирование: 01 Августа, 2025, 20:02:37 by Wishko »

Пепа

  • Завсегдатай
  • **
  • Сообщений: 483
сколько лет с релиза прошло, прежде чем они догадались добавить цифры урона и хила в описание абилок?
ну гении же

маленькая инди компания просто не в курсе что такая информация интересна, а может быть даже важна в моба игре

stefan_flyer

  • Лучший автор
  • Ветеран
  • *
  • Сообщений: 5451
сколько лет с релиза прошло, прежде чем они догадались добавить цифры урона и хила в описание абилок?
ну гении же

маленькая инди компания просто не в курсе что такая информация интересна, а может быть даже важна в моба игре
Это по большей части "киберкотлетная" информация.
В это реально закапываться будут единицы. И им это сильно упростит жизнь, да. Но поэтому разрабам лениво такое делать в играх.

Пепа

  • Завсегдатай
  • **
  • Сообщений: 483
сколько лет с релиза прошло, прежде чем они догадались добавить цифры урона и хила в описание абилок?
ну гении же

маленькая инди компания просто не в курсе что такая информация интересна, а может быть даже важна в моба игре
Это по большей части "киберкотлетная" информация.
В это реально закапываться будут единицы. И им это сильно упростит жизнь, да. Но поэтому разрабам лениво такое делать в играх.
почему в доте было не лениво, в лоле?
назови вообще любую моба игру где цифры урона было лень годами делать?

близзы конечно уникумы и даже в ТАБ цифры урона убирали на какое-то время, и повторы матчей появились в игре спустя пару лет, но оправдывать это тем что киберккотлет мало а значит на них можно положить болт - ну это знатным фанатом близзов надо быть, потому что только близзы такое отчебучили а ты и рад, даже оправдание нашел

 

закрыть