Первые более-менее развернутые комментарии от
archimtiros с ммочамп:
I can say right now that Helm+Pants are currently the best legendaries with T20, as the increased rage generation is fairly crucial to maintaining good Enrage uptime. Pants+Ring is another good combination for prioritizing Execute damage, but at the moment falters in terms of overall damage - statistical tuning on the ring could influence this, but I have doubts it'll match Helm+Pants overall.
Pants+Belt is the best setup for mass AoE (such as the 5th boss/Gul'dan style fights) and Mythic+.
Regarding T20; the majority of the Inner Rage rotation won't change aside from slight prioritization (and simcraft APL) changes WRT legendary choice and maximizing the Raging Thirst buff. Frenzy is still being evaluated (read: rewriting the APL from scratch), but having played it in raid testing, I don't have very high hopes. While maintaining Frenzy itself isn't so hard, trying to juggle it, Rampage, and the Bloodthirst buff can get fairly overwhelming and has a lot of potential for failure, while the Inner Rage playstyle remains smooth as always. That said, there is some potential for Frenzy, and I'm interested in trying to make it work in non-standard situations such as maximizing burst in a Beastlord-style encounter.
The only real failing point of T20 (and the thing I've been most harping on in PTR feedback) is the Execute rotation - the loss of T19 is keenly felt. As above, while the new legendary Ring helps, the opportunity cost in using it simply doesn't feel competitive, given that it only has value for 20% of the fight. Tuning will hopefully stabilize and improve this.
(c)
http://www.mmo-champion.com/threads/2191837-7-2-Fury-Guide-amp-FAQ?p=45917691&viewfull=1#post45917691Вкратце главное:
- Оптимальной комбинацией лег выглядят шапка + новые штаны
- Второй близкий вариант: новые штаны (заметьте, не шапка! а штаны) + новое кольцо. Это для усиления экзекута, но до первого варианта не дотягивает, в плане общего дпса за бой.
- для аое лучшее дополнение к наджентусу опять же, штаны
- по таланту 6го тира: Frenzy даже с т20 пока выглядит сомнительно (по кр мере как я понял ему совсем не понравилось), хотя кое-где ситуативно можно применить. Старый вариант с IR более стабильный. Единственное, с учетом т20 там чуть поменяется ротация. (похоже БТ будет выше в приоритете)
- потеря 2т19 сильно сказывается на экзеут фазе. Частично это может компенсироваться новым кольцом, но т.к. оно работает всего 20% боя, в целом оно менее профитно.
По комбинации 2т19 + 4т20 комментариев пока толком нет. Но подозреваю, что это достаточно мутный вариант, т.к. при нем не получится одеть ни штаны, ни шапку.
Примерно за неделю до патча он обещает выложить хотя и сырой, но хоть какой-то гайд. Там я надеюсь все эти мысли будут оформлены уже более уверенно и конкретно.
Ниже там в теме еще есть достаточно интересные расчеты про штаны. Если вкратце, убрать все математические подробности: шанс прока срабатывания штанов (с одного прожима Рампаги т.е. 5 ее ударов):
Если у вас крита 20%, шанс прока ~67%
Если у вас крита 10%, шанс прока ~41%
(без БК разумеется)
И да, если Рампага кливает, то шанс прока расчитывается отдельно по каждому задетому таргету. Т.е. увеличивается.