WORLD OF WARCRAFT

Тема: Разработчики рассказали, как идет еженедельный подсчет рангов в новой PvP-системе в WoW Classic  (Прочитано 1705 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Wishko

  • noob-club.ru
  • Легенда
  • *
  • Сообщений: 45327



С выходом обновления 1.14.4 для "Эпохи" WoW Classic сегодня разработчики внесут некоторые изменения в классическую PvP-систему игры, что окажут влияние на мгновенный и происходящий раз в неделю подсчет рейтингов и рангов. В заметке на официальном форуме авторы игры рассказали, как именно теперь будет происходить еженедельный процесс подсчета рейтинга и определения ранга.:cut: Вкратце:
  • Накопленные игроком за неделю очки чести конвертируются в очки участия
  • На основе очков участия определяется ожидаемый ранг, который должен иметь игрок
  • Если ожидаемый ранг равен или выше текущего ранга игрока, то ему начисляются очки участия за каждый ранг этой разницы, помноженные на показатель для этого ранга (указаны в таблице ниже) и итоговый ранг повышается; а если ожидаемый ранг ниже текущего ранга игрока, то наоборот вычитаются – однако ранг таким образом не снижается, поскольку в новой системе теперь он может снижаться только при достаточно большом числе бесчестных побед
Конвертация очков чести в очки участия идет с разными темпами на разных рангах: чем выше ранг, тем меньше очков участия приносят очки чести и тем больше их требуется набрать для получения ранга (значения указаны в таблице ниже). Максимум за неделю игрок может набрать 500.000 очков чести, а это 65.500 очков участия на 14 ранге; 175.000 очков чести – 40.000 очков участия на 10 ранге; и 45.000 очков чести – 20.000 очков участия на 6 ранге.

WoW Classic Era 1.14.4 PvP Ranking Update Examples

With the 1.14.4 patch to WoW Classic Era, we’ve updated how PvP ranking works, both in immediate gameplay and via weekly rank calculations. For those who wish to know the details of how this system calculates weekly ranking, we’ve put together the following overview.

Each week during the weekly reset, the system now takes the following steps:
  • Convert the player’s total weekly honor points to Contribution Points (CP).
  • Find the player’s “expected rank”, given this amount of CP.
  • If the player’s “expected rank” is greater than or equal to their current rank, then for each rank above their own (up to a maximum of 4 ranks), they are awarded the difference in CP between each rank above theirs and the next below it, multiplied by the honor change factor for that rank.
  • If the player’s expected rank falls below their current rank, they will instead decay.
    • Please note that in this new system, de-ranking is not possible due to decay that comes from the player doing no PvP in a given week. De-ranking can now only happen if the player is at the lower end of a rank and chooses to commit dishonorable kills while not earning enough positive honor to offset them.
Honor points convert to CP based at different rates between ranks 1 - 6, ranks 7 - 10, and ranks 11 - 14. Honor points are worth less CP in higher ranks.

500,000 honor points is the upper limit for a week, and 500,000 honor points equates to 65,000 CP (Rank 14). 175,000 honor points equals 40,000 CP (Rank 10), and 45,000 honor points equates to 20,000 CP (Rank 6).

Each rank has a required CP threshold and an honor change factor. For example, if a player’s final total amount of CP is 23,014, that would put them in Rank 6. We use the honor change factor to determine what percentage of CP earned should be awarded for each rank.

RankCP Required for RankChange factor for Rank
10*1.0
220001.0
350001.0
4100000.8
5150000.8
6200000.8
7250000.7
8300000.7
9350000.6
10400000.5
11450000.5
12500000.4
13550000.4
14600000.34

*For rank 1, you must satisfy minimum PvP requirements — at least 15 HKs.

Here are a couple of examples of calculations that take place.

Example 1

A player is currently at Rank 4 and earns 50,000 honor points.

The weekly calculation is based on the amount of honor points gained this week. 50,000 honor points equals roughly 20,769 CP.
The “expected rank” for that amount of CP is Rank 6, since 20,000 CP is the minimum threshold for Rank 6. Rank 6 is higher than their current rank, so they will gain ranking progress this week. (If players’ expected rank falls below the next rank up, they will instead decay.)

For each rank the player has qualified for — at or above their current rank, up to a maximum of 4 ranks — they are awarded CP. First, we have (Rank 5 CP - Rank 4 CP) * (Rank 5 honor change factor). Then we add (Rank 6 CP - Rank 5 CP) * (Rank 6 honor change factor). So for this week in total, the player will earn: ((15,000 - 10,000) * 0.8) + ((20,000 - 15,000) * 0.8) = 8,000 CP. This will bring the player up to Rank 5.

Example 2

A player is currently at Rank 2 and earns 500,000 honor points. 500,000 honor points equals the maximum amount of earnable CP in a week, which is 65,000.

65,000 CP is the minimum threshold for Rank 14, so the player’s “expected rank” is Rank 14.

For each rank the player has qualified for — at or above their current rank, up to a maximum of 4 ranks — they are awarded CP. First, we have (Rank 3 CP - Rank 2 CP) * (Rank 3 honor change factor). Next, add (Rank 4 CP - Rank 3 CP) * (Rank 4 honor change factor). Next, add (Rank 5 CP - Rank 4 CP) * (Rank 5 honor change factor). Finally, add (Rank 6 CP - Rank 5 CP) * (Rank 6 honor change factor). So for this week in total, the player will earn: ((5,000 - 2,000) * 1.0) + ((10,000 - 5,000) * 0.8) + ((15,000 - 10,000) * 0.8) + ((20,000 - 15,000) * 0.8) = 15,000 CP. This will bring the player up to Rank 5.[Источник]
« Последнее редактирование: 22 Августа, 2023, 20:37:40 by Wishko »

HelloKitty

  • Завсегдатай
  • **
  • Сообщений: 240
А может кто написать калькулятор плз? Хотя бы в таблице.
А то не черта не понятно в этих числах.

 

закрыть