WORLD OF WARCRAFT

Тема: Помощник директора Overwatch 2 рассказал о некоторых новинках 17 и 18 сезонов игры  (Прочитано 572 раз)

1 Пользователь и 3 Гостей просматривают эту тему.

Wishko

  • noob-club.ru
  • Легенда
  • *
  • Сообщений: 52841



В свежей статье из серии "Взгляд директора" помощник директора Overwatch 2 Алек Доусон рассказал об общих философских подходах авторов к работе над игрой и поделился некоторыми новинками, которые появятся в 17 и 18 сезонах.:cut: Вкратце:
  • Разработчики Overwatch стараются не только добавлять в игру новый контент, но и заботиться обо всех ее старых аспектах, чтобы она оставалась здоровой и привлекательной для игроков. Когда основные системы игры работают хорошо, становится проще создавать и поддерживать новый контент, а также привлекать новых и удерживать старых игроков.
  • В каждый сезон разработчики стараются добавлять такие вещи, которые станут поводом вернуться в игру и остаться в ней. Это касается как нового контента вроде героев, режимов и систем, так и улучшений вроде балансировки героев и развития системы прогресса.
  • В каждом сезоне в зависимости от времени его выхода такие вещи разные. В начальных сезонах года (например, 9 и 15 сезонах) разработчики стараются добавлять наиболее крупные и серьезные новшества. В промежуточных сезонах они стараются вводить серьезные улучшения для уже существующих систем игры.
  • В 17 сезоне появится новое поле боя режима "Точка возгорания" – Аатлис и голосование за поля боя, что даст игрокам больше возможностей в управлении тем, на каких картах они хотят (или не хотят) играть.
  • Во второй половине 17 сезона будут переработаны поля боя Сураваса и Нью-Йорк Сити.
  • В 18 сезоне система талантов героев получит множество крупных изменений, включая балансировку и новые/измененные таланты для каждого персонажа. Также разработчики хотят сделать большие таланты более мощными и сильнее влияющими на игру.
  • Ввод системы запрета героев позволил разработчикам еще яснее видеть картину баланса персонажей в игре и необходимость ввода изменений. Например, очень частый запрет Сомбры подтолкнул авторов игры к подготовке больших изменений для нее на будущее, а повышение частоты запретов Фрейи после недавних изменений заставило ослабить ее с помощью срочных исправлений. Голосование за поля боя тоже в этом поможет.
Director’s Take: Cultivating the Game

Hey everyone! It’s Alec, here with a Director’s Take that somewhat deviates from our usual set-up. This time around, we’re diving deeper into a philosophy that guides the Overwatch 2 team and dictates how we treat content from all eras of the game.

Over the past few months, many long-term projects have come to fruition in Overwatch 2: Perks switched up core gameplay, Stadium had a fantastic launch, and Hero Bans spiced up Competitive Mode. It’s an exciting time to be a part of Overwatch and we hope you feel the same, since you’re right here with us.

The Living Garden

Brand-new gameplay might be getting the headlines, but I want to take this space to talk about the importance of solid footing as we move into the future. Some folks have expressed worries that introducing so much new content will take attention away from our core game modes, existing Heroes, or areas of the game that need tuning or reworks.

I keep coming back to a metaphor that I hope explains our philosophy about that.

The Overwatch team? We’re groundskeepers. Sure, we’re organizing big events and building proverbial landscapes to draw in new players and entertain our regulars. But at the same time, it’s our responsibility to care for everything that keeps the garden growing. We trim the hedges, pull the weeds, and right the walking paths so we’re all headed in the same direction.

New content is fantastic, but it’s vitally important that we create an environment where that content can do well. That environment must be healthy. Gardens need to be maintained or they’ll never flourish and we feel the same way about all parts of this game.

Reasons to Play, Reasons to Stay

Something our team discusses when planning Overwatch Seasons is that a season should have "Reasons to Come Back and Reasons to Stay." Each season should include a compelling reason for you to play Overwatch, such as new Heroes, new gameplay systems like Perks, or even a brand-new mode like Stadium.

When you do play a new season, though, we also want to make sure the rest of the ecosystem has improved. Whether that's Ranked system tuning, Hero refinement, or future upgrades to our progression systems, each time you check out Overwatch it should be better than you last remember. Regular tune-ups and improvements also make things better for those of you who play Overwatch every day.

We've been utilizing this philosophy for each of our seasons, but we emphasize the weight of “Reasons to Come Back” and “Reasons to Stay” a bit differently for each season. The start of the year—like Season 9 and Season 15—should always feel massive and our moment-to-moment gameplay sees a significant shift. We're currently planning out what that means for next year, but it'll bring big things.

Tending to the Foundation

Mid-year seasons, like Season 18, bring larger updates to core systems or new features that also upgrade your Overwatch experience. Between those beats it's important for us to deliver exciting gameplay for you to check out, but that's where we may weigh refinement more and build out systems that may be more functional than flashy.

For example, Season 17 will introduce a new Flashpoint map—Aatlis—and will also include Map Voting, where you’ll gain more control over the maps you want (or don’t want) to play.

Reworks for Suravasa and New Junk City are in the works and slated for release in the latter half of Season 17. There are lessons we learned with those maps (and others) baked into Aatlis in terms of navigation, objective fights, and choke points. All of these changes, from minor tweaks on existing maps to new areas of exploration, upgrade Flashpoint as a whole.

The Perks system also lends itself to this philosophy. We’re working on a big Perks update for Season 18 where every hero will have something new to experiment with and each Perk will align more closely to our vision for the system. One example is the impact of picking a major Perk. Choosing your Hero’s major Perk should feel like a transformative moment in a match; while some major Perks currently do that, others aren’t quite there yet, and this update should help them level up.

All of this is to say that we recognize we’re adding a lot of new things to the game in a short amount of time. But we’re still committed to keeping Overwatch’s ecosystem—that metaphorical garden—maintained and flourishing.

Features like Hero Bans and Map Voting double as tools that enable us to get an even better read on the urgency for that maintenance. For example, Sombra’s high ban rate sheds light on necessary changes we’ll be making in the future, while Freja's jump in ban rate after her buffs urged us to push hotfix adjustments. Map Voting will do much of the same, helping to inform our map reworks later in the year and bring more attention to modes that aren't meeting expectations.

Your feedback guides us towards parts of the game that need more attention, whether they’re fresh-out-of-the-box or an endemic part of the Overwatch experience. We want to be in conversation with you about how these changes feel. Know that we’re always asking ourselves what constitutes too much, too soon, and if we need to redirect our attention.

Thanks for playing and gg.[Источник]
« Последнее редактирование: 06 Июня, 2025, 22:07:55 by Wishko »

LosKalmaros

  • Старожил
  • ***
  • Сообщений: 2167

  • Варкрафт: +
    • Имя: Гудволк
    • Класс: ДК
    • Сервер: Галакронд
Цитировать
В 17 сезоне появится новое поле боя режима "Точка возгорания"
Если бы они прислушивались, они бы вообще начали рекоркать точки возгорания или удалять их, вместо добавления новых

RastaxD

  • Старожил
  • ***
  • Сообщений: 1061
Цитировать
В 17 сезоне появится новое поле боя режима "Точка возгорания"
Если бы они прислушивались, они бы вообще начали рекоркать точки возгорания или удалять их, вместо добавления новых
Ну джанкертаун щас более-менее (хоть и все еще не имеет смысла, потому что это те же 3 точки захвата), а вот вторая карта - пипец полный, ноль свободного места, все происходит в зажатых переулках.

 

закрыть