WORLD OF WARCRAFT

Тема: Дизайнер систем Overwatch 2 рассказал о грядущих изменениях игры в 10 сезоне и далее  (Прочитано 1091 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Wishko

  • noob-club.ru
  • Легенда
  • *
  • Сообщений: 44643



В свежей заметке об инициативе "Defense Matrix", направленной на улучшение атмосферы в игре как в плане взаимодействия игроков друг с другом, так и искоренения читеров и нарушителей, старший дизайнер систем Гэйвин Уинтер в деталях рассказал о грядущих в 10 сезоне (и позднее) изменениях, которые затронут соревновательную игру, наказания за досрочный выход из матчей и прочие моменты.:cut:
  • Начиная с 10 сезона, игроки смогут играть в соревновательном режиме в заранее собранных группах со своими товарищами вне зависимости от их ранга. Если разница в ранге будет велика, например "Бронза" с "Алмазом", то группа будет помечаться как "Группа большой разницы". Такие группы могут содержать не более 3 игроков и будут сводиться в матчи с аналогичными группами, в том числе с учетом ролей, и это негативно скажется на времени ожидания очереди и балансе матчей, но так игроки смогут играть вместе. Кроме того, низкоранговые игроки при игре в "Группах большой разницы" с высокоранговыми игроками будут получать совсем немного рейтинга (а иногда и не будут получать его вовсе), чтобы их не использовали для ускоренного развития (к тому же, получать много рейтинга за матчи, в котором все сделали их товарищи, было бы нечестно). "Группы небольшой разницы" по рейтингу и игроки-одиночки будут играть по прежним правилам и сводиться в матчи с аналогичными командами (среди их противников никогда не будет "Групп большой разницы").
  • Сейчас в нерейтинговых матчах действует защита от досрочно покидающих сражение игроков: если человек покинул раньше времени хотя бы 4 матча из последних 20, то ему придется подождать 20 минут, прежде чем он снова сможет вступить в очередь (последующие нарушения могут продлить этот срок до 4 часов). С 10 сезона будут действовать еще два ограничения: 5-минутное ожидание после досрочного выхода из 2 матчей за 20 последних и 48-часовое ожидание после досрочного выхода из 10+ матчей за 20 последних. При этом, рейтинговые матчи будут идти в счет этих 20 игр.
  • Аналогично в рейтинговых матчах за досрочный выход из 1 игры за несколько недавних вводится 15-минутное ожидание, за выход из 2 – 2-часовое, за выход из 3 – 8-часовое, за выход из 4 – 20-часовое, а за выход из 5 – блокировка до конца сезона. Кроме того, начиная с 10 сезона за выход из 10 матчей в сумме за сезон будет вводиться блокировка до конца сезона.
  • Опция "Защиты стримера" будет изменена и переименована в "Скрыть мое имя". При включении этой опции BattleTag игрока в его клиенте и лобби матча будет заменяться на случайно сгенерированный, а после завершения матча будет раскрываться настоящий. Это поможет любым игрокам, а не только стримерам, оставаться анонимными в бою. Хотя на даже на спрятавшихся за другим BattleTag нарушителей можно будет пожаловаться.
  • Функция избегания определенного игрока в матчах будет расширена с 3 до 10 человек. Добавленные в список новые игроки будут смещать список и избегаться с повышенной вероятностью, а добавленные давно и находящиеся в конце списка игроки – с пониженной.
  • За подтвержденное нарушение правил, в том числе некорректное общение или неспортивное поведение, уровень поощрений игрока будет сбрасываться до 0. Позднее в этом году игроки с 0 уровнем будут лишаться доступа к текстовому и голосовому чату до тех пор, пока не доберутся хотя бы до 1 уровня. Кроме того, доступ к чату команды и матча будет закрыт для наблюдателей, поскольку на них практически невозможно пожаловаться.
  • Позднее в этом году станет проще жаловаться на игроков за нарушения посреди матча, для чего будет изменена работа этой функции и упрощен интерфейс.
  • Позднее в этом году разработчики начнут предлагать некоторым игрокам проходить опросы. После окончания матча/серии матчей будет появляться окно со ссылкой/QR-кодом на опрос касательно новых режимов, событий, новинок и прочих особенностей игры.
Ролик с дополнительными деталями и статья с иллюстрациями:


Defense Matrix Update: Season 10 and Beyond

We’re back with a new Defense Matrix update on our efforts to keep Overwatch 2 a fun, safe, and inclusive experience for everyone. Our latest Developer Update revealed new features that aim to bring friends together while protecting you from disruptive players, so let’s dive a bit deeper into these changes and what you can expect in the coming seasons.

Playing Competitive with Friends

Overwatch 2 has always been a game best played with friends. However, in Competitive Play, it may not always work to group up if your friends are too far from your rank. That’s why we’re introducing “Wide Groups” in Season 10, and you’ll now be able to play with your friends in Competitive no matter their rank.

So what, exactly, is a Wide Group? A Wide Group is when the highest and lowest ranked players are too far apart in Skill Tier and Divisions. Any groups with Diamond or lower ranked players that are more than five Skill Divisions apart are a Wide Group. Any groups with Masters players that are more than three Skill Divisions apart are also Wide Groups. Finally, any groups that have a Grand Masters or Champion Player are also Wide Groups regardless of how many Skill Divisions apart they are.

With this new queue option comes some tradeoffs. For one, queue times will be longer as we work to pair you with other wide groups, using Role Delta tech to ensure the match is as close as possible. For example, a Wide Group with a Platinum player and Bronze player will be matched against another group with similar skill distribution to try and deliver the fairest match possible. However, some matches may not appear to be as balanced as you may encounter opponents who are very different in skill level than you are. Thankfully though, such encounters won’t necessarily have as much of an impact on your progress in the Competitive ranks.

There will also be a new Modifier at the end of a match when playing in a Wide Group. It wouldn’t be fair for lower-skilled players to be directly boosted to higher ranks when they group with higher-skilled players, so some groups, depending on the skill gap, are likely to see little to no change in their skill progression. This helps ensure that high-skilled players don’t boost their lower-ranked friends.


Solo players will only play with other solo players or “Narrow Groups,” ensuring they never play against any Wide Groups. This also means we won’t allow a Wide Group of four players to queue because solo players do not join matches with Wide Groups.

This change should encourage players not to play on alternate accounts when they want to play with their friends. You can look forward to this new update for Competitive matchmaking to begin in Season 10.

Update on Stopping Leavers

We’ve already made adjustments to discourage leaving Unranked games of Overwatch, and there are a few more changes coming in Season 10. We’ve also taken a firm stance on leavers in Competitive Play and have a new update for that game mode as well.

For Unranked games, players who leave four of their last 20 games played are put on cooldown for 20 minutes before they can queue again, with an increase to four hours if you leave at least six of their last 20 games. We’ll be adding two additional tiers: a five-minute penalty for leaving two of their last 20 games played, and a 48-hour suspension from queuing for any matchmaking mode for those who leave 10 (or more) out of their last 20 games played.

Very few players deliberately leave 50% or more games, but we think this step will help further reduce the impact leavers can have in unranked Overwatch 2 games. To work back into good standing, Competitive now counts toward a player’s 20 games played.


Competitive Play is also receiving a notable addition to its penalty system for leaving games. Players can be suspended from Competitive Play whenever they leave any Competitive Play match. Penalties start off small at 15 minutes, but quickly escalate if they repeatedly leave games, and can even trigger a Season Ban, which will disqualify them for the remainder of that Competitive Season. When players complete several Competitive Matches, they’ll work back into good standing.

Now we’re introducing a rule to Competitive Play that caps the total number of games you can leave in a season, regardless of how frequent it is. Players who leave 10 Competitive matches in a season will be immediately banned for the season. This should help curb those players who deliberately choose to leave a match, thinking they won’t have to deal with a lengthy suspension if they haven’t left their most recent games played.

Remember, deliberately leaving or having a disconnection still counts as leaving. While we understand it is often not intentional, it still greatly impacts the high-stakes experience that Competitive provides. While any player can have a technical issue when playing, it's important not to jump back into Competitive Play until you are confident that any technical issue is resolved. If you need help troubleshooting disconnections or crashes, be sure to check out our support site.

Expanding Streamer Protect

Streamer Protect will now be called “Hide My Name” and will be an effective tool for all players, not just streamers. Last year, we introduced features that enabled players to hide their account information on their own client, with the goal of discouraging disruptive players from watching streamers and attempting to queue into that streamer’s game. However, this did not address harassment issues for players who are better known.

When you activate Hide My Name, your BattleTag will appear as one of several dozen randomly generated BattleTags, ranging from Krusher99 to GarlicBread and many other fun references from Overwatch 2 and our community. This name will be displayed not only for your own game client but also for all other players in the lobby. After the match, players can see everyone’s actual BattleTags by checking the Social Menu.

Don’t worry if you encounter disruptive players and are unsure if they are using a covered BattleTag. You can still report any player you encounter during and after the match, which will be reported to that player’s account.

Expanding Avoid as Teammate

“Avoid as Teammate” allows players the choice to not be paired with specific players on the same team when finding a match. This is a good way to step away from disruptive players, or players with a different playstyle than yours. In a future update, you’ll be able to add up to 10 players on your Avoid as Teammate list. For most players below Grand Masters, this will likely allow you to avoid all 10 players on your list. Those on the higher end of the ranked ladder may still see some of your avoided players that are lower in priority, especially when your queue time gets longer.

The current Avoid as Teammate system allows you to avoid up to three players you encounter. This has been the maximum because adding more slots would make finding matches for players at higher ranks like Grand Master or Champion impossible. However, thanks to your feedback, we’re going to help give everyone more agency over which players they are paired with on their team.

To better tailor your experience, you can toggle which players you absolutely don’t want to play with versus those you would rather avoid if you can help it. When your list is full, and you want to avoid a new player, they will be added automatically, dropping the player who’s been on the list the longest. Don’t worry—you can pin any players to ensure they don’t fall off your list. This will enable a smoother user experience and allow you to get back in the queue faster.


Mitigating Disruptive Chat

We never consider it acceptable for anyone to harass, insult, or abuse any other player through chat. We’ve already taken many steps to identify disruptive chat faster and take action in cases of clearly identified disruptive chat, and soon we’ll have more updates to improve the chat experience for all players.

When a player is actioned for disruptive chat or not playing fairly in the game, we demote their Endorsement Rating to “Level 0.” Even new players start at Level 1, so you can only reach this level if you are actioned for breaking the Blizzard In-Game Code of Conduct. Coming later this year, we are going to prevent anyone with a Level 0 Endorsement Rating from using any text or voice chat in their matches. These privileges can be restored once the player reaches Level 1 again, which is done by playing your best, helping your team, and communicating with the in-game ping system.

We also recognize that some players like being disruptive to others while they spectate their friends' matches. Since it’s not possible to report spectators who are disruptive on console platforms, and very limited on PC, access to team and match chat channels will be removed. Friends can still chat with each other through a Whisper.

Faster Reporting

Every day, we work to action disruptive players and correct inappropriate behavior in our games, and your reports help us with this. However, we understand it's not easy to report when you are in the middle of a match. We’re designing an easier-to-use interface that should enable all players to report as soon as they see disruptive behavior, and we look forward to sharing more later this year.

Remember, when you report a player as being abusive in either text or voice chat as soon as possible, it's easier for our system to better identify that player’s disruptive behavior. To learn more about how to report players in Overwatch, see our support article.

Introducing Player Surveys

We’re always watching for your feedback, whether it be on social media, through communities from our top content creators, or other places of note. As we continue striving to make Overwatch 2 a safer and more inclusive experience for all players, we’re providing a new way for players to help make their voices heard.

We’ll be introducing new player surveys into Overwatch 2. We’ll randomly choose players whenever they complete a match after the end-of-match flow, including the Play of the Game and your progression updates. If you are selected, you will be prompted by a new splash screen with an invitation to participate in an optional survey that you can access by clicking the link or scanning the QR code on your phone.

You’ll have your chance to let us know what you think about new modes, events, and features, along with telling us how we can help protect you from disruptive players. We look forward to seeing your participation when we launch this feature in a future update.

Thanks for Playing Together

To recap, our change to grouping up with friends in Competitive, Leaver Penalties updates, and our improved Streamer Protect will launch in Season 10.  The other features (and more!) will be coming in the following seasons.

We’ll be back with more updates later, so stay tuned as we continue to work on stopping cheating and promote good teamwork in every match of Overwatch 2. Thanks, everyone, and let’s have a great game![Источник]
« Последнее редактирование: 10 Апреля, 2024, 21:52:06 by Wishko »

stvkain

  • Новичок
  • *
  • Сообщений: 14

  • Варкрафт: +
    • Имя: Дайнарус
    • Класс: Лок
    • Сервер: Термоштепсель
Классно будет когда у тебя глючит и из игры выкидывает

denisevil

  • Новичок
  • *
  • Сообщений: 79
Цитировать
For Unranked games, players who leave four of their last 20 games played are put on cooldown for 20 minutes before they can queue again, with an increase to four hours if you leave at least six of their last 20 games. We’ll be adding two additional tiers: a five-minute penalty for leaving two of their last 20 games played, and a 48-hour suspension from queuing for any matchmaking mode for those who leave 10 (or more) out of their last 20 games played.

Классное решение. Ебанько руинят, а ты терпи с ними. В нерейтинговом

RastaxD

  • Завсегдатай
  • **
  • Сообщений: 874
Я раньше заходил в обычки и играл только в продвижение груза, из остальных режимов моментально ливал, моей команде сразу же кидало другого игрока, все счастливы. Причем сам неоднократно видел, как остальные тоже ливают с какой-нибудь "точки возгорания".
А теперь и ливнуть нельзя, и выбора режима игры до сих пор нет. Просто замечательно.

Aylar

  • Новичок
  • *
  • Сообщений: 74

  • Варкрафт: +
    • Имя: Мамабир
    • Класс: Друид
    • Сервер: Гордунни
ура ливеры сасац  :-*

ievkO

  • Старожил
  • ***
  • Сообщений: 1529
походу они там реально всю тех. поддержку поувольняли, у меня акк уже больше месяца без бана живет... такого быть не должно  ;D

Delmark

  • Завсегдатай
  • **
  • Сообщений: 828
Я раньше заходил в обычки и играл только в продвижение груза, из остальных режимов моментально ливал, моей команде сразу же кидало другого игрока, все счастливы. Причем сам неоднократно видел, как остальные тоже ливают с какой-нибудь "точки возгорания".
А теперь и ливнуть нельзя, и выбора режима игры до сих пор нет. Просто замечательно.
Ты реально жалуешься на то , что игра наказывает игроков , которые руинят чужие игры ? Серьезно?

stvkain

  • Новичок
  • *
  • Сообщений: 14

  • Варкрафт: +
    • Имя: Дайнарус
    • Класс: Лок
    • Сервер: Термоштепсель
Я раньше заходил в обычки и играл только в продвижение груза, из остальных режимов моментально ливал, моей команде сразу же кидало другого игрока, все счастливы. Причем сам неоднократно видел, как остальные тоже ливают с какой-нибудь "точки возгорания".
А теперь и ливнуть нельзя, и выбора режима игры до сих пор нет. Просто замечательно.
Ты реально жалуешься на то , что игра наказывает игроков , которые руинят чужие игры ? Серьезно?

Идея то хорошая, но даже сейчас ливают в разы меньше. Зачем так сильно ужесточать. Инет глючит, и все. Прощай рейта на сезон

[email protected]

  • Старожил
  • ***
  • Сообщений: 1241

  • Варкрафт: +
    • Имя: Хитхэйт
    • Класс: Охотник
    • Сервер: Ясеневый лес
Я раньше заходил в обычки и играл только в продвижение груза, из остальных режимов моментально ливал, моей команде сразу же кидало другого игрока, все счастливы. Причем сам неоднократно видел, как остальные тоже ливают с какой-нибудь "точки возгорания".
А теперь и ливнуть нельзя, и выбора режима игры до сих пор нет. Просто замечательно.
Ты реально жалуешься на то , что игра наказывает игроков , которые руинят чужие игры ? Серьезно?
А что можно в квикплее заруинить? ЧСВ тиммейта который промахнулся по ранкеду?
Игра не должна никого наказывать она должна приносить фан, если есть достаточно большой процент ливеров, что это требует тюнинга всей системы, то это указывает на явные проблемы с игрой, а не с людьми. Насильно заставлять людей играть рандомную карту с рандомными по скиллу людьми в угоду сокращения времени подбора это бред.
Они сами себя дрюкнули тем что игры с их системой подбора ищутся +- быстро только на старте сезона, а потом начинается дрочка с тем, что в ранкеде ты висишь в очереди дольше чем играешь..., а Квик плей превращается в антибалансную рандомную хрень без возможности выбрать режим и карты ради сокращения очереди.
Невозможность ливнуть с квика будет приводить к тому что токсики будут фидить , афкать, грифить и т п.

LosKalmaros

  • Старожил
  • ***
  • Сообщений: 2001

  • Варкрафт: +
    • Имя: Гудволк
    • Класс: ДК
    • Сервер: Галакронд
(показать/скрыть)
Самое гениальное решение - понимаю что в ранкеде да, там рейтинг, руины и все дела
Но в квик, ну не хотят люди вонючего робота двигать, или стирать кнопку W чтобы до 5 захватов точки бегать по километровой карте, но нет, тут тоже нельзя

 

закрыть