WORLD OF WARCRAFT

Тема: Комментарии разработчиков об изменениях классов в альфа-версии Dragonflight – 29 августа  (Прочитано 3911 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Wishko

  • Модератор
  • Легенда
  • *
  • Сообщений: 44605



Разработчики продолжают вовсю трудиться над деревьями талантов и способностями классов в альфа-версии Dragonflight, и перед опубликовали небольшое сообщение, ответив на некоторые вопросы касательно новинок для монахов "Ткачей туманов".:cut:
  • Разработчики хотят, чтобы в древе этой специализации игроки имели несколько интересных и жизнеспособных вариантов размещения талантов, особенно в плане финальных очков, но это не было слишком простой задачей. Это привело к тому, что некоторые таланты, кажущиеся просто необходимыми друг для друга, не находятся рядом и игрокам нужно поразмыслить, как добиться того, чего им хочется. Кроме того, некоторые таланты разнесены по разным частям из-за соображений баланса.
  • Разработчики хотят сократить число способностей с коротким временем восстановления, которые переполняют ротацию и делают ее слишком сложной. В частности, в будущих сборках "Дзен-импульс" станет мощнее действовать, но дольше восстанавливаться, что сделает способность ощутимее и уменьшит переполнение ротации. Возможно изменениям подвергнутся также "Освежающий нефритовый ветер" и "Волшебная линия".
  • Разработчики хотят, чтобы популярные "Mistweaving" и "Fistweaving"-сборки продолжили существовать, но были и другие варианты помимо них.
  • В целом авторы довольны древом, но планируют ввести небольшие изменения в плане изменения расположения талантов, что блокируют некоторые сборки, и добавить дополнительные связи между талантами.
  • Разработчики довольны тем, как себя показывает "Заживляющий туман" и усиливающие его таланты вроде "Туманного пика", "Быстрой диффузии" и "Танцующих туманов" и видят, что игрокам это тоже нравится. Они немного откорректируют их, чтобы те остались интересными и мощными.
  • Разработчики опустили "Купель сущности" пониже в древе, чтобы в итоге игроки получили побольше выбора и усилений для нее далее. Если поднять эту не самую универсальную способность выше, то придется сконцентрировать усиления для нее на небольшом участке, а это повредит древу.
Feedback: Monks

Hello weavers of mist.

We’d like to address few topics that have come up regarding the new Mistweaver Talent tree.

Tree Layout

In the Mistweaver tree, our intent is for players to make compelling decisions between powerful abilities, particularly with their final points, in order to decide on their build. We want players to feel engaged with pathing throughout this tree and have reasons to explore a variety of options regardless of their build type.

This may result in some ability placement feeling counterintuitive. The question “this spell has great synergy with this other spell, so why are they not placed next to each other?” can be answered: We want to maintain pathing tension, so that players feel engaged throughout the talent selection, as well as avoid certain talent combinations for balance purposes.

Rotational Clutter

Several pieces of the Monk and Mistweaver tree are adding options for active buttons on a short cooldown. Too many relatively low impact abilities on a short cooldown can lead to gameplay feeling rushed and overwhelming.

Zen Pulse has been the main offender in our eyes. In future builds, we’re looking at increasing the cooldown and effect of Zen Pulse to make it feel more impactful while reducing rotational clutter.

We will be keeping an eye on this problem moving forward with spells such as Refreshing Jade Wind and Faeline Stomp.

Mistweaving and Fistweaving

Our intent is for both builds to feel as though they have options and reasons to explore throughout the tree. The trick will be to find pathing that satisfies both builds without removing options or build diversity.

We were overall pleased with the first iteration of this tree but are still looking to make improvements. Players can expect a few nodes that may have felt like blockers to swap positions and additional connections to facilitate this in future builds.

Renewing Mist Synergies

Our intent is for spreading Renewing Mist to feel rewarding and powerful. We’re happy so far with how Misty Peaks, Rapid Diffusion, and the return of Dancing Mist have been received and we’re glad to see many players feeling much the same way. Our goal is to tune around these effects remaining engaging and synergistic.

Essence Font

The placement of some abilities, namely Essence Font, at the top of the tree has come off as alarming for some players. Since Essence Font is not an ability that sees universal use, why is it required to move past the first gate?

The intent for this placement is to sacrifice a small amount of choice early in the tree to maximize choice later in the tree. There are many different modifiers later in the tree that rely on Essence Font to function, and the layout of the tree overall would be heavily impacted if these needed to be packed into a small subsection.

A good example of the opposite of this placement is Life Cocoon-related talents in this tree. While players can expect the Life Cocoon talents to feel more optional with increased pathing being added in future builds, the overall placement of these nodes is reliant on stemming from Life Cocoon, due to it not being required to progress past the first gate.

Thank you all for your continued feedback![Источник]

Annabet

  • Старожил
  • ***
  • Сообщений: 1822
Цитировать
Разработчики хотят, чтобы популярные "Mistweaving" и "Fistweaving" сборки продолжили существовать
Ну так было нехрен тогда убивать первую с началом ШЛ.

Alvita

  • Новичок
  • *
  • Сообщений: 87
Цитировать
Разработчики хотят, чтобы популярные "Mistweaving" и "Fistweaving" сборки продолжили существовать
Ну так было нехрен тогда убивать первую с началом ШЛ.
Там пацаны вообще не парятся, начиная с легиона каждый аддон убивают билды и сборки в которые играют десятки тысяч человек, дескать мы лучше знаем кто и как должен играть. Потом каждый предзаказ следующего же дополнения обещают подумать над ошибками :(

 

закрыть