WORLD OF WARCRAFT

Тема: Blizzard рассказали о запуске инициативы по улучшению атмосферы в Overwatch 2 – «Защитная матрица»  (Прочитано 3922 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Wishko

  • noob-club.ru
  • Легенда
  • *
  • Сообщений: 44707



В свежей заметке на официальном сайте Blizzard рассказали о запуске инициативы "Защитная матрица" (Defense Matrix), комплекса мер, которые направлены на улучшение атмосферы в Overwatch 2. Поскольку игра станет бесплатной, авторы планируют ввести ряд изменений, в том числе ограничив возможности новичков, чтобы игроки не могли создавать новые учетные записи для вредительства и намеренно грубого поведения.:cut:
  • Начиная с 4 октября, для игры в Overwatch на любой платформе к учетной записи должен быть прикреплен номер телефона. Он будет необходим при создании новой учетной записи новичками и для продолжения игры уже существующими игроками, которым для этого потребуется его указать.
  • Разработчики станут вести наблюдение за некорректным общением еще и в голосовом чате: если на игрока подана жалоба, то его недавние голосовые сообщения будут записаны и преобразованы в текст для подтверждения или опровержения жалобы  поддержкой (использованное аудио будет удалено сразу, а текст не позднее чем через 30 дней).
  • Для новичков в игре, которые недавно создали учетные записи, будет действовать ряд ограничений в плане доступных игровых режимов, героев и некоторых особенностей, чтобы они знакомились с новинками и познавали игру постепенно. По мере игры такие игроки будут открывать для себя ее функции: сначала откроются все игровые режимы и возможность общаться в обычном/голосовом чате, а затем, спустя 100 матчей, и все оригинальные герои. При игре в группе все ограничения новичков будут отключаться.
  • Новичкам потребуется победить в 50 матчах быстрой игры для открытия соревновательного режима (даже при игре в группе). Это не только позволит новичкам освоиться в игре, но и даст разработчикам возможность проанализировать их навыки, чтобы улучшить подбор соперников.
  • В игре изменится система похвал после матча – останется всего 1 категория, которой будет можно поблагодарить участников. А игроки с высоким уровней благодарностей будут получать опыт для "Боевого пропуска".
  • На экране перед началом матча перестанут отображаться рамки, демонстрирующие уровень игрока (поскольку уровни будут удалены), а также его текущий рейтинг, поскольку это порождает предрассудки и способствует некорректному поведению. На нем станут отображаться только настраиваемые карточки с именами и званиями.
  • В игре появится новая система отметок.
  • Общий канал чата в меню игры будет удален, поскольку он не несет пользы и зачастую вредит атмосфере.
По словам разработчиков, "Защитная матрица" – масштабная программа, над которой трудится множество людей из самых разных отделов команды Overwatch, других игр и компании. В нее входят как логистические, так и технологические решения.

Defense Matrix activated! Fortifying gameplay integrity and positivity in Overwatch 2

Overwatch 2 going free-to-play is driven by our belief that the game should be played and enjoyed alongside friends. On October 4, we are excited to welcome even more players into our universe. While this is an exciting time, we also recognize that free-to-play introduces new challenges in how we disincentivize disruptive behavior and gameplay. We’re ready to meet these challenges head on with a new initiative we’re calling Defense Matrix.

Defense Matrix encompasses our infrastructure of systems designed to help protect the integrity of gameplay and promote positive behavior in Overwatch 2. This initiative is spearheaded by a group made up of cross-functional teams throughout Blizzard, and they have defined a set of goals that’s guiding our mission to ensure a great experience for all Overwatch 2 players:
  • Define, develop, and nurture programs that will ensure a positive experience for all players.
  • Ensure competitive integrity at every level of play by rapidly identifying and eliminating cheaters and disruptive players.
  • Create a safer community both in and out of the game by embracing a firm stance against disruptive gameplay and enabling players who are both positive and constructive to be the leading voices in the community.
These core philosophies guide the Defense Matrix team’s efforts to work together to fortify Overwatch’s security and game experience so every hero can play the game in a fair and safe environment.

SMS Protect

SMS Protect brings meaningful change when it comes to disruptive play. This additional layer of security is an industry-proven solution in combating both cheating and disruptive behavior, further protecting your Overwatch 2 experience from bad actors.   

The security of your account is important, and SMS Protect helps verify ownership of your account in the unforeseen event of an account compromise. Similarly, if a disruptive player has been suspended or banned, SMS Protect makes it more difficult for them to return to the game.

Starting October 4, 2022, all players across all platforms, including consoles, are required to have a phone number attached to their battle.net account to launch Overwatch 2. The same phone number cannot be used on multiple accounts at the same time, and players can’t use the same phone number to create multiple accounts. A phone number can only be used once when making a new account, and certain types of numbers, including pre-paid and VOIP, cannot be used for SMS Protect.

Even if you own a previous box version of the original Overwatch, you still need to activate SMS Protect to play Overwatch 2.

Systems Design

Overwatch is a social game, with many in-game spaces where players interact, communicate, and work together. These spaces all improve the player experience through gameplay and interaction whether in Competitive, Workshop, or Quick Play. As stewards of Overwatch, we’re constantly evaluating our in-game systems. As part of this process, we’ve determined that there were a few spaces that were not meeting expectations and needed improvement heading into the launch of Overwatch 2 and the weeks following.

Machine learning and audio transcriptions

For years, our team has used machine learning to detect and prevent disruptive behavior, cheating, and disruptive text chat. Our detection methods leverage multiple systems, including your in-game reports, to identify behavior that drives down the quality of the in-game experience. We’re expanding our detection capabilities by introducing audio transcriptions in the following weeks after launch.

Audio transcriptions allow us to collect a temporary voice chat recording of a reported player and automatically transcribe it through text to speech programs. The text file is then analyzed for disruptive behavior by our chat review tools. Once the audio recording has been transcribed to text, it’s quickly deleted as the file’s sole purpose is to identify potentially disruptive behavior. The text file is then deleted no later than 30 days after the audio transcription.

This system relies on players reporting disruptive behavior as soon as they encounter it in game because we do not store voice chat data long term. This means you should report disruptive behavior as it’s occurring in-game to give us the best chance at detecting, catching, and preventing disruptive players. Your reports matter—player reporting is one of the most effective methods for identifying and actioning disruptive behavior as quickly as possible.

First time user experience

The First Time User Experience (FTUE) is an introduction to Overwatch 2 specifically designed for brand-new players who make their account post-launch.

We want FTUE to welcome players more gradually to Overwatch 2, as we’ve seen consistent feedback from new players feeling overwhelmed by numerous game modes and heroes. New players begin with access to a limited set of game modes, heroes, and some other restrictions to onboard them more gradually. The first phase of our new FTUE rapidly unlocks all the game modes and the ability to chat in-game, and the second phase unlocks all the original Overwatch heroes over the course of approximately 100 matches. This focused experience eases new players into the world of Overwatch by teaching them about different modes, rules, and other high-level aspects of the game in an approachable way.

Most FTUE restrictions are lifted while in a group, so new players can team up with their friends at any time to play almost any game modes. Competitive is the exception to this rule because new players must complete a specific challenge to access this game mode.

Requirements to enter Competitive mode are changing with Overwatch 2. We are removing player levels in-game, so instead of having to reach a certain level, new players are now challenged to win 50 Quick Play matches before Competitive unlocks. This gives new players time to prepare for the higher expectations that come with Competitive, while long-term players don’t feel discouraged by teammates who have less experience. In the process of unlocking Competitive, we analyze new player skill levels to optimize matchmaking in a way that feels good to everyone.

While this process helps new players join the fun, it’s also an effective way to discourage disruptive behavior and cheating. FTUE is an investment to complete because it takes time to unlock game features— Competitive, specifically, cannot be accessed without winning matches. Disruptive players are unable to immediately affect the larger community, with things like voice chat and match chat unlocking later in FTUE. Brand-new accounts made by cheaters or disruptive players will all have to play through this experience, giving us the chance to identify suspicious accounts before they enter other game modes.

FTUE was designed to make Overwatch 2 a welcoming, approachable, and fun game for everyone who chooses to play. This experience only affects accounts made on or after the October 4 release date: anyone who played prior, as well as Watchpoint Pack owners, will not have to play through the First Time User Experience.

Endorsements

Positive interactions deserve to be celebrated, so Endorsements are being optimized for Overwatch 2. There will only be a single Endorsement category per match, rather than splitting into three different categories, and you will only be able to endorse players on your team. Through this change, positive players will have an easier time achieving and maintaining high endorsement levels.

Our goal is that players recognize and aspire to be positive forces in our community, and we plan to award Battle Pass experience to players with high endorsement levels to show our appreciation!

Pre-Competitive match screen 

As we mentioned, player levels are being removed in Overwatch 2, with experience going towards leveling up your Battle Pass! This means Portrait Borders that symbolize player level are going away from all game modes in Overwatch 2, and Competitive skill tiers will no longer be displayed before each Competitive match. Players will have customizable name cards and titles to display alongside their in-game name and player icon. There are a few reasons for this change: We found this to be a pain point for Competitive as some players were passing judgement on their teammates before the match began, causing either explicit or implicit bias to occur immediately.

We want this change to help players work together by eliminating this potential bias.

Ping System

The Ping System is a new feature in Overwatch 2 that gives players the ability to communicate with their team without having to use voice chat. This system enhances voice communication while also providing alternative ways to share information with your team. We also understand that some players do not wish to participate in voice chat at all, and our hope is that this system is valuable to those players.

General Chat

The General Chat in the game menus is being removed from the game because we found it to be an area where frequent disruptive behavior occurred. General chat doesn’t serve a productive purpose, and it could be removed without compromising the core mechanics of the game. Other chats will remain in-game for players to use.

Defense Matrix task forces

Internal

Overwatch’s internal task force consists of a diverse set of roles from teams across Blizzard. This includes Engineers, Designers, Producers, Researchers, Data Scientists, Security Analysts, just to name a few. Fair and positive play reaches every group within our task force, and they all had a part in bringing Defense Matrix together.

We work as a team to conduct specialized cheat investigations and reverse-engineer cheats to understand how they work, how they hide, and how we can prevent them from impacting our players. These teams also conduct targeted deep dives on player sociology to improve our disruptive behavior investigations.

External

The Defense Matrix task force spans further than the Overwatch team and Blizzard Entertainment. Our external task force includes a broad range of involvement throughout Activision Blizzard King and extending beyond. Overwatch has studied the effects of cheating and disruptive behavior across multiple Activision Blizzard King franchises. In addition, we’re working with external partners and security vendors who design anti-tamper, anti-cheat, and anti-reverse-engineering technologies.

We’re also taking a hard stance on encouraging positive behavior and combating disruptive players. Blizzard is a founding member of the Fair Play Alliance, a global coalition that empowers people in the games industry to share best practices, knowledge, and tools to create fair and inclusive spaces in gaming. We work with developers across the industry on how to approach prevention and penalization for disruptive behavior while rewarding and encouraging positivity in Overwatch 2, as well as other Blizzard games.

Raising our APM for Overwatch 2

Overwatch 2 gives us the chance to continue to level-up and iterate on our systems to combat disruptive behavior and cheating in ways that a simple update wouldn’t allow. SMS Protect will secure the accounts of all players while combating banned players from creating new accounts to further pollute the experiences of others. Our chat tools are being upgraded to catch disruptive language, and audio transcriptions will enable the team to act on abusive voice chat. Cheating protocols are expanding to help us detect, counter and prevent cheating in Overwatch 2, and all these changes will occur when the game launches on October 4.

Defense Matrix is an important milestone for our anti-cheating and disruptive behavior plans for Overwatch 2. As the game grows, so will our efforts maintain the long-term health of Overwatch. We’ll constantly be working to improve and grow our Defense Matrix to ensure that Overwatch 2 is a fun, fair, and safe game for everyone.[Источник]
« Последнее редактирование: 27 Сентября, 2022, 20:57:37 by Wishko »

Tirriosh

  • Завсегдатай
  • **
  • Сообщений: 595

  • Варкрафт: +
    • Имя: Парагон
    • Класс: Охотник
    • Сервер: Гордунни
В чем прикол номера телефона если его можно купить за копейки, чтобы активировать еще акки для игры, кого они хотят этим остановить, разве что детей 12 лет, лол)

GrossPanda

  • Старожил
  • ***
  • Сообщений: 2686
В чем прикол номера телефона если его можно купить за копейки, чтобы активировать еще акки для игры, кого они хотят этим остановить, разве что детей 12 лет, лол)
Ну иди купи. Большинство не будет с этим заморачиваться. Игра фтп, это сделано как минимум против читеров

Tirriosh

  • Завсегдатай
  • **
  • Сообщений: 595

  • Варкрафт: +
    • Имя: Парагон
    • Класс: Охотник
    • Сервер: Гордунни
В чем прикол номера телефона если его можно купить за копейки, чтобы активировать еще акки для игры, кого они хотят этим остановить, разве что детей 12 лет, лол)
Ну иди купи. Большинство не будет с этим заморачиваться. Игра фтп, это сделано как минимум против читеров
Ну конечно, читеры не смогут сделать еще один акк, сложно)

wanhoop

  • Завсегдатай
  • **
  • Сообщений: 815

  • Варкрафт: +
    • Имя: Ваккханалий
    • Класс: Разбойник
    • Сервер: Страж Смерти
В чем прикол номера телефона если его можно купить за копейки, чтобы активировать еще акки для игры, кого они хотят этим остановить, разве что детей 12 лет, лол)
Ну иди купи. Большинство не будет с этим заморачиваться. Игра фтп, это сделано как минимум против читеров
Ну конечно, читеры не смогут сделать еще один акк, сложно)
смогут, но гемора больше чем просто зарегать, а временные сдаваемые в аренду номера телефонов будут потихоньку заканчиваться)
« Последнее редактирование: 27 Сентября, 2022, 21:33:24 by wanhoop »

Railla

  • Старожил
  • ***
  • Сообщений: 2918

  • Варкрафт: +
    • Имя: Асмира/Райлла
    • Класс: Дк/Паладин
    • Сервер: СД
В чем прикол номера телефона если его можно купить за копейки, чтобы активировать еще акки для игры, кого они хотят этим остановить, разве что детей 12 лет, лол)

Ну иди купи. Большинство не будет с этим заморачиваться. Игра фтп, это сделано как минимум против читеров



Apetail

  • Завсегдатай
  • **
  • Сообщений: 617
  • Разработчики станут вести наблюдение за некорректным общением еще и в голосовом чате: если на игрока подана жалоба, то его недавние голосовые сообщения будут записаны и преобразованы в текст для подтверждения или опровержения жалобы  поддержкой (использованное аудио будет удалено сразу, а текст не позднее чем через 30 дней).
С учетом сокращения отделов, не связанных с разработкой, звучит сомнительно. Кто будет слушать? Кто будет читать? Жалобу можно подать и просто за "english only", потому что не всем нравится неизвестная речь в войс-чате. Что они будут делать с бомбингом? Или вариант ВоВа, когда за Х жалоб просто прилетает бан без объяснений? Ну круто че.

wanhoop

  • Завсегдатай
  • **
  • Сообщений: 815

  • Варкрафт: +
    • Имя: Ваккханалий
    • Класс: Разбойник
    • Сервер: Страж Смерти
  • Разработчики станут вести наблюдение за некорректным общением еще и в голосовом чате: если на игрока подана жалоба, то его недавние голосовые сообщения будут записаны и преобразованы в текст для подтверждения или опровержения жалобы  поддержкой (использованное аудио будет удалено сразу, а текст не позднее чем через 30 дней).

С учетом сокращения отделов, не связанных с разработкой, звучит сомнительно. Кто будет слушать? Кто будет читать? Жалобу можно подать и просто за "english only", потому что не всем нравится неизвестная речь в войс-чате. Что они будут делать с бомбингом? Или вариант ВоВа, когда за Х жалоб просто прилетает бан без объяснений? Ну круто че.


как бы это было не удивительно, но если у них там всёже есть автобан(ну судя по всему есть, иначе ответ гма в картинке ниже не сходится) тебя разбанят если ты ничего нецензурного не говорил
вот меня забанили месяцок назад(ну подумаешь закрасил имя ;D)
(показать/скрыть)

Serafim1991

  • Старожил
  • ***
  • Сообщений: 2622
Цитировать
ну подумаешь закрасил имя
Это которое Fedor?

wanhoop

  • Завсегдатай
  • **
  • Сообщений: 815

  • Варкрафт: +
    • Имя: Ваккханалий
    • Класс: Разбойник
    • Сервер: Страж Смерти
Цитировать
ну подумаешь закрасил имя
Это которое Fedor?
кто знает, всё возможно, норм я забайтил тебя, или ты думаешь если бы это было принципиально - я бы оставил так как есть?)
а тут ты сидел под микроскопом разглядывал :D

deformations

  • Завсегдатай
  • **
  • Сообщений: 108
В чем прикол номера телефона если его можно купить за копейки, чтобы активировать еще акки для игры, кого они хотят этим остановить, разве что детей 12 лет, лол)
Ну иди купи. Большинство не будет с этим заморачиваться. Игра фтп, это сделано как минимум против читеров
Ну конечно, читеры не смогут сделать еще один акк, сложно)
А читерам и не нужно идти регать, смотрел интервью одного из читеров, так он говорит, что им с "коллегами" вообще лень регать аккаунты вручную, они просто покупают их десятками за несколько тысяч, а потом "отбивают", либо развлекаются, так что реальных читеров это вообще не коснется, они как покупали аккаунты - так и будут, а то что там что-то регать нужно - всем пофиг, просто добавят цену симки в прайс.

ievkO

  • Старожил
  • ***
  • Сообщений: 1530
забавно, если ру телефоны будут залочены, значит будет борьба не ток с читерами, но и ру игроками  ;D

FluffyPaw

  • Завсегдатай
  • **
  • Сообщений: 845
Ну иди купи. Большинство не будет с этим заморачиваться. Игра фтп, это сделано как минимум против читеров

Как раз они то и будут. Все эти бустеры аккаунтов, которые потом их продают или же продают сами услуги буста, вообще не ощутят проблем с этими номерами телефонов. Их стоимость просто включат в финальную цену аккаунта или услуги.
Даже у самого захолустного читерка всегда есть свой телефон, телефон мамы, папы, бабушки, дедушки, брата, сестры, дяди, тёти и всех остальных родственников, кому абсолютно плевать на эту игру и он знать не знает о её существовании. А уж бустеры просто постоянного продавца номеров себе найдут.
Овервотч 2, не какие нибудь Гос. Услуги, номера даже близко заканчиваться не будут, охват микроскопический.

А вот у кого проблемы будут, так это у тебя. Зарепортят тебя, смеха ради, потому что скин не понравился, выхватишь бан, на свой единственный номер и придется тебе искать новый.

Даже в какой нибудь Корее, где на играх стоит IP блок и необходим ID aka паспорт корейца, для регистрации, это не спасает. Почему? Потому что люди, поняв, что теперь их ID что-то стоят, просто начали их продавать. А т.к. процент игроков в ту или иную игру в любой стране, от общей массы населения, просто мизерный, то скорее ты ливнешь из игры со слезами от засилья читеров и бустеров, чем у них закончатся номера телефонов.

P.S. Против читеров обычно делают античит, вменяемую систему репортов и нормальную ТП, которая обрабатывает подобные запросы. Зачем им понадобился твой номер телефона, я знать не знаю, но явно не как средство борьбы с читерами, это просто смехотворно.
« Последнее редактирование: 28 Сентября, 2022, 03:32:07 by FluffyPaw »

GrossPanda

  • Старожил
  • ***
  • Сообщений: 2686
Ну иди купи. Большинство не будет с этим заморачиваться. Игра фтп, это сделано как минимум против читеров

Как раз они то и будут. Все эти бустеры аккаунтов, которые потом их продают или же продают сами услуги буста, вообще не ощутят проблем с этими номерами телефонов. Их стоимость просто включат в финальную цену аккаунта или услуги.
Даже у самого захолустного читерка всегда есть свой телефон, телефон мамы, папы, бабушки, дедушки, брата, сестры, дяди, тёти и всех остальных родственников, кому абсолютно плевать на эту игру и он знать не знает о её существовании. А уж бустеры просто постоянного продавца номеров себе найдут.
Овервотч 2, не какие нибудь Гос. Услуги, номера даже близко заканчиваться не будут, охват микроскопический.

А вот у кого проблемы будут, так это у тебя. Зарепортят тебя, смеха ради, потому что скин не понравился, выхватишь бан, на свой единственный номер и придется тебе искать новый.

Даже в какой нибудь Корее, где на играх стоит IP блок и необходим ID aka паспорт корейца, для регистрации, это не спасает. Почему? Потому что люди, поняв, что теперь их ID что-то стоят, просто начали их продавать. А т.к. процент игроков в ту или иную игру в любой стране, от общей массы населения, просто мизерный, то скорее ты ливнешь из игры со слезами от засилья читеров и бустеров, чем у них закончатся номера телефонов.

P.S. Против читеров обычно делают античит, вменяемую систему репортов и нормальную ТП, которая обрабатывает подобные запросы. Зачем им понадобился твой номер телефона, я знать не знаю, но явно не как средство борьбы с читерами, это просто смехотворно.
как хорошо, что у читеров и бустеров есть мамы, папы, бабушки и все родственники, а у обычных игроков, шанс у которых быть забаненными около 0%, никого нет, чтобы раздобыть второй телефон. Грустная история
Ну и ради интереса, назови игру с нормальным античитом, системой репортов и ТП, в которой нет практически читеров
« Последнее редактирование: 28 Сентября, 2022, 03:48:46 by GrossPanda »

Serafim1991

  • Старожил
  • ***
  • Сообщений: 2622
Цитировать
ну подумаешь закрасил имя
Это которое Fedor?
кто знает, всё возможно, норм я забайтил тебя, или ты думаешь если бы это было принципиально - я бы оставил так как есть?)
а тут ты сидел под микроскопом разглядывал :D
А ловко это ты придумал...
Получается переиграл и уничтожил.
Я целый год потратил, чтобы разобрать, что же там закрашено. А ты сидел и потешался.
P.S. когда пофиг, то даже не пытаются что-то скрыть или обрезать. 

 

закрыть